Comarch ERP XL

Comarch ERP XL to rozbudowany funkcjonalnie system klasy ERP, który charakteryzuje się elastyczną budową modułową. Funkcjonalności systemu zgrupowane są w kilkunastu współpracujących z sobą obszarach. Optymalna konfiguracja i ilość modułów dobierana jest na podstawie wnikliwej analizy potrzeb i specyfiki funkcjonowania firmy. Oprócz wersji serwerowej system dostępny jest również w modelu SaaS (Software as a Service), w którym Comarch ERP XL jest oferowany za pośrednictwem zdalnego dostępu internetowego.

Dzięki możliwości swobodnej rozbudowy o kolejne obszary wraz z rozwojem przedsiębiorstwa Comarch ERP XL jest najczęściej kupowanym systemem klasy ERP w Polsce, z którego korzysta obecnie ponad 5000 przedsiębiorstw z różnych branż.

Handel i dystrybucja

Wraz z systemem Comarch ERP XL zyskujesz pełne wsparcie procesów z obszaru handlu i dystrybucji, zarówno od strony sprzedażowej (realizacja transakcji, wiele dostępnych kanałów prowadzenia sprzedaży, obsługa za pośrednictwem sieci detalicznej), jak i od strony zakupowej (zarzadzanie procesami i dokumentami zakupu).

Dzięki rozwiązaniu CRM dostępnemu w ramach Comarch ERP XL możesz swobodnie budować własną bazę wiedzy o klientach oraz prowadzić do nich uporządkowane działania o różnym charakterze.

Różne scenariusze sprzedaży

  • Obsługa wszelkiego rodzaju transakcji handlowych krajowych i zagranicznych, w tym specyficznych (m. in. tax free, obrót złomem, obrót towarami koncesjonowanymi, obsługa kaucji),
  • Elastyczne zarządzanie cenami i rabatami,
  • Tworzenie rozbudowanych mechanizmów naliczania promocji różnych typów,
  • Stała kontrola nad limitami kredytowymi kontrahentów oraz skuteczne narzędzia zarządzania płatnościami,
  • Swobodne definiowanie zamienników dla poszczególnych pozycji asortymentowych oraz tworzenie kompletów,
  • Prosta realizacja sprzedaży na stanowisku kasowym dzięki aplikacji przeznaczonej dla sprzedawców pracujących na ekranach dotykowych,
  • Skuteczna obsługa posprzedażowa – ewidencja oraz realizacja reklamacji, automatyczne korekty i efektywna obsługa zwrotu towarów.

Od zapytania do faktury

  • Gwarancja realizacji procesów związanych z obsługą zamówień zgodnie ze standardami systemów jakości (projektowanie oparte na normie ISO), począwszy od zarejestrowania zapytania ofertowego, oferty, a następnie zamówienia, będącego źródłem faktury,
  • Płynna praca na dokumentach w ramach jednego procesu zakupowego, sprzedażowego lub zakupowo-sprzedażowego dzięki możliwości przetwarzania dokumentów (informacje wspólne dla poszczególnych dokumentów są przenoszone automatycznie, co oszczędza czas pracownika),
  • Możliwość tworzenia wielowariantowych ofert sprzedaży oraz wygodna ewidencja ofert od dostawców,
  • Rejestrowanie zamówień zakupu, sprzedaży oraz zamówień wewnętrznych w przypadku firm wielooddziałowych,
  • Stała kontrola poziomu zapasów, z uwzględnieniem normatywów (minimalne i optymalne stany magazynowe),
  • Zapewnienie dostępności zamawianego asortymentu dzięki możliwości rezerwacji towaru na magazynie w momencie przyjęcia zamówienia,
  • Łatwe zarządzanie zamówieniami – możliwość optymalizacji według różnych kryteriów, np. najniższa cena, najkrótszy termin dostawy, minimalna ilość dostawców; zamawiane zasoby mogą być od razu automatycznie przydzielane do zamówień odbiorców oczekujących na dany towar,
  • Możliwość wystawiania faktur zaliczkowych do zamówień.

Swobodny obrót towarami z zagranicy

  • Generowanie podstawowych dokumentów do rejestrowania zakupów zagranicznych, np. Zamówienie zakupu, Faktura importowa, SAD, Faktura wewnętrzna, Przyjęcie zewnętrzne,
  • Pełna obsługa zakupów zagranicznych, zarówno nabycia wewnątrzwspólnotowego, jak i importu spoza Unii Europejskiej,
  • Obsługa składu celnego, np. procedury 7100, 4071 oraz rejestracja dokumentów SAD,
  • Wyliczenie należnych opłat (cło, VAT, akcyza),
  • Deklaracje Intrastat.

CRM - tworzenie bazy o klientach

  • Pełna historyczność wszelkiego rodzaju kontaktów z klientami, od rozmowy telefonicznej czy wiadomości email, przez kontakt za pośrednictwem komunikatora internetowego, po tradycyjne spotkanie,
  • Automatyczna archiwizacja korespondencji mailowej poprzez integrację z MS Outlook,
  • Dostęp do wiedzy o kontrahentach za pośrednictwem przeglądarki internetowej,
  • Możliwość zbierania i analizy informacji z rynku (preferencje klientów, opinie o produktach, ocena współpracy itp.), m.in. za pomocą ankiet, które mogą być przeprowadzane w ramach wizyt, akcji telemarketingowych czy innych działań,
  • Skuteczna analiza informacji o klientach z wykorzystaniem raportów Business Intelligence.

Zarządzanie pracą zespołów sprzedażowych

  • Skuteczne planowanie i stały nadzór nad realizacją zadań pracowników marketingu i sprzedaży, a także innych działów w firmie,
  • Jasne definiowanie obowiązków – możliwość podziału struktur sprzedaży na rejony, wskazania osób odpowiedzialnych za kontrahentów w tych rejonach,
  • Zarządzanie pracą mobilnych przedstawicieli handlowych - planowanie wizyt handlowych oraz działań, które powinny być w ich trakcie realizowane, analiza rezultatów pracy handlowców, monitoring tras przejazdów z wykorzystaniem aplikacji Comarch ERP Mobile Kierownik Sprzedaży,
  • Gwarancja właściwego obiegu informacji dzięki automatycznym przypomnieniom i wykorzystaniu terminarzy do planowania zadań,
  • Tworzenie założeń sprzedażowych (plany sprzedaży) oraz analiza ich realizacji, zarówno na poziomie całej firmy, jak i rejonów sprzedażowych przypisanych do konkretnych opiekunów,
Możliwość weryfikacji ekspozycji towarów w sklepach z wykorzystaniem dokumentacji fotograficznej (merchandising), sporządzenia raportu obecności towarów własnych i/lub towarów konkurencji w sklepie, czy ewidencji udziału towarów własnych w całym regale (tzw. facing) - dane z terenu zbierane są przez przedstawicieli handlowych z wykorzystaniem aplikacji Comarch ERP Mobile Sprzedaż

Gospodarka magazynowa

Sprawna realizacja dyspozycji magazynowych, stała kontrola nad poziomem zapasów czy eliminacja pomyłek – to usprawnienia, jakie daje wykorzystanie Comarch ERP XL w obszarze gospodarki magazynowej.

Dzięki pomocy narzędzia odczujesz realne wsparcie pełnej gamy procesów związanych z logistyką począwszy od szczegółowego odwzorowania struktury magazynu, poprzez optymalne rozmieszczenie towarów, aż po kompleksowe wsparcie dla transportu.

Swobodne zarządzanie magazynami

  • Dowolna ilość magazynów, zarówno wewnętrznych, jak i oddziałowych,
  • Zarządzanie przestrzenią magazynową - opis struktury wraz z przyporządkowaniem asortymentu i jednostek składowania do każdego adresu magazynowego,
  • Wiele rodzajów opakowań, w tym opakowań zwrotnych; możliwość definiowania przeliczników opakowań,
  • Wykorzystanie kodów kreskowych do oznaczenia asortymentu (wiele kodów dla danego towaru), jak i adresów magazynowych,
  • Zapewnienie optymalnego rozmieszczenia towarów w magazynie (obsługa Magazynu Wysokiego Składowania),
  • Automatyczne tworzenie planu zapotrzebowania (tzw. Bilans Stanu Towarów) na bazie zdefiniowanych kryteriów oraz utrzymanie założonego zapasu, m.in. poprzez automatyzację zamówień,
  • Zarządzanie partiami towarów z wykorzystaniem definiowalnych cech dla zasobów (np. kolor, rozmiar),
  • Automatyzacja definiowania naliczania kaucji, ewidencja kaucji pobieranych np. w związku z obrotem opakowaniami zwrotnymi,
  • Współpraca z Comarch WMS.

Bezbłędna i szybka realizacja zadań magazynierów

  • Ewidencja ruchów magazynowych, zarówno przyjęć i wydań zewnętrznych, jak i przesunięć międzymagazynowych czy przesunięć w ramach jednego magazynu - możliwość wykorzystania aplikacji mobilnych,
  • Opcja wirtualnego poruszania się po magazynie – trójwymiarowa wizualizacja,
  • Sprawna inwentaryzacja, zarówno dla kilku magazynów jednocześnie, jak i dla wydzielonej części magazynu,
  • Automatyzacja operacji magazynowych dzięki współpracy z drukarkami etykiet, czytnikami kodów oraz kolektorami danych z wykorzystaniem aplikacji Comarch WMS Magazynier.
  • Elastyczne zarządzanie dyspozycjami, związanymi z realizacją zamówień, wydaniem surowców i przyjęciem wyrobów gotowych, obsługą kompletacji/dekompletacji itd.

Możliwość tworzenia

  • jednej dyspozycji do danego dokumentu,
  • wielu dyspozycji do danego dokumentu (np. realizacja poszczególnych pozycji przez wielu magazynierów),
  • jednej dyspozycji do wielu dokumentów.

Usprawnienie transportu - wysyłki, dostawy

  • Definiowalne trasy przejazdów, wsparcie załadunku, możliwość przygotowania dokumentów spedycyjnych,
  • Prowadzenie ewidencji paczek, wysyłek, pojazdów oraz kosztów transportu,
  • Optymalizacja źródeł dostaw – szybka informacja o najkrótszym terminie realizacji zlecenia,
  • Zarządzanie kalendarzami dostaw i wysyłek.

Finanse i księgowość

Obszar finansowo-księgowy to o wiele więcej, niż obowiązkowa ewidencja zdarzeń gospodarczych.
Wraz z Comarch ERP XL zyskujesz narzędzie, które pozwala na kompleksową analizę sytuacji całej firmy, na bazie danych finansowo-księgowych.

Obsługa księgowa zgodnie z obowiązującymi przepisami

  • Zgodność z Ustawą o Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) – bieżące dostosowywanie systemu Comarch ERP XL do zmieniających się regulacji,
  • Elastyczny, wielopoziomowy plan kont tworzony ręcznie lub za pomocą kreatora,
  • Ergonomia codziennej pracy – szybkie wyszukiwanie kont wg różnych kryteriów,
  • Obsługa pełnej księgowości w formie dzienników cząstkowych grupujących operacje gospodarcze danego rodzaju,
  • Wstępne ujęcie zapisów księgowych do tzw. buforów księgowań, w których zapisy podlegają weryfikacji i mogą być modyfikowane,
  • Łatwy dostęp do dokumentów źródłowych z poziomu zapisów księgowych,
  • Automatyzacja księgowań - ‘inteligentne’ schematy księgowań rozpoznające cechy księgowanych dokumentów i automatycznie dokonujące dekretacji,
  • Mechanizm księgowań okresowych - odciążenie od prac związanych z cyklicznym wykonywaniem księgowań: miesięcznych, kwartalnych, rocznych itp.,
  • Kontrola poprawności dekretacji - gdy przygotowany dekret zbiorczy nie bilansuje się, użytkownik otrzyma informację o tym fakcie,
  • Automatyczne sporządzenie sprawozdań obligatoryjnych oraz zestawień wykorzystywanych w celach zarządczych.

INTEKOM

Na rynku działamy jako firma integratorska, oferująca rozwiązania informatyczne dla małych i średnich firm.

Dostarczając nowoczesne rozwiązania, pomagamy swoim klientom osiągnąć przewagę konkurencyjną.

Kładziemy nacisk na profesjonalną realizację powierzanych nam zadań.

 

KONTAKT

DEJAVU

dejavu@intekom.pl, +48 512 300 490

ERP

erp@intekom.pl, +48 512 300 490

DESIGN

design@intekom.pl, +48 577 657 368

SERWIS

serwis@intekom.pl,  +48 577 657 368